Privacyverklaring Nezzo Print en Creatie
1. Inleiding
Wanneer je contact met ons opneemt, deel je persoonsgegevens met ons. Deze geef je vaak zelf door, zodat wij een prangende vraag kunnen beantwoorden of zodat we je op de hoogte kunnen houden van de laatste ontwikkelingen. Maar soms geef je ook informatie door zonder dat je deze zelf actief aan ons verstuurt (bijvoorbeeld via cookies). In deze privacyverklaring leggen we graag uit welke gegevens we van je verzamelen, waarom we deze nodig hebben, wat we hiermee doen en welke rechten je hebt. Kortom; hoe gaan we om met jouw persoonsgegevens en privacy?
Ben je een (potentiele) cliënt van Pluryn dan kun je op onze website de privacyverklaring voor cliënten vinden. Hierin staat hoe we met jouw gegevens omgaan en wat jouw rechten zijn.
1.1. Wat zijn persoonsgegevens?
Onder persoonsgegevens valt alles waardoor wij kunnen zien óf waardoor we kunnen achterhalen dat jij het bent. Dit zijn directe persoonsgegevens, zoals je naam, e-mailadres en telefoonnummer, maar ook gegevens waardoor we gemakkelijk kunnen achterhalen dat bepaalde gegevens of acties bij jou horen, zoals je IP-adres. Wanneer je een formulier invult op de website of zelfs wanneer je alleen onze website bezoekt, geef je ons de beschikking over jouw persoonsgegevens.
1.2. Wie verwerkt jouw persoonsgegevens?
Deze privacyverklaring heeft betrekking op alle data die verwerkt worden door Nezzo Print en Creatie of waarbij Nezzo Print en Creatie de verantwoordelijkheid draagt voor de verwerking. Nezzo Print en Creatie valt onder de Stichting Pluryn en Stichting Pluryn is de uiteindelijke ververwerkingsverantwoordelijke van jouw gegevens.
Hieronder vind je onze contactgegevens. Zo kun je ons te allen tijde bereiken wanneer je vragen hebt over de verwerking van jouw persoonsgegevens door ons.
Contactgegevens:
Nezzo Print en Creatie
T.a.v. Functionaris Gegevensbescherming
Postbus 53
6500 AB Nijmegen
T. +31 (0)88 – 779 20 00
E. privacy@pluryn.nl
1.3. Met wie delen we jouw persoonsgegevens?
De persoonsgegevens die je aan ons toevertrouwt gebruiken wij niet voor andere doeleinden dan de beoogde verwerkingen en delen of verkopen deze persoonsgegevens niet met of aan derden tenzij dit nodig is vanuit wettelijke verplichtingen of je hier ons duidelijke toestemming voor hebt gegeven.
2. Waarvoor gebruiken wij jouw persoonsgegevens?
We leggen je graag voor iedere verwerking afzonderlijk uit welke gegevens we van je vragen, waarom we deze vragen, wat we ermee doen en waar en hoe we jouw gegevens opslaan.
2.1. Contactformulier
Soms wil je contact met ons opnemen en daarvoor is op onze website een contactformulier beschikbaar.
2.1.1. Welke gegevens vragen wij en waarom?
We vragen om je naam, zodat we weten met wie we contact hebben. Dit maakt een conversatie wel zo prettig en gemakkelijk. De meeste vragen beantwoorden we per e-mail. Om je te kunnen bereiken, hebben we daarom je e-mailadres nodig. Wil je ons de mogelijkheid geven om ook telefonisch contact met je op te nemen, dan is het invullen van een telefoonnummer optioneel. We vragen je daarnaast een bericht te formuleren in het tekstveld onderaan het contactformulier. Zo kunnen wij ons goed voorbereiden en je zo goed en efficiënt mogelijk helpen.
Wanneer je het contactformulier invult en de hierboven genoemde data aan ons verstrekt, geef je toestemming om deze te gebruiken voor het onderhouden van contact. De gegevens die je aan ons toevertrouwt via het contactformulier gebruiken wij niet voor andere (commerciële) doeleinden.
2.1.2. Waar slaan we jouw gegevens op en hoe lang bewaren we deze?
Door het formulier te versturen geef je toestemming dat wij deze gegevens bewaren in onze mailbox (hier komen ingevulde contactformulieren binnen). Nadat de communicatie is beëindigd, bewaren we het ingevulde contactformulier nog maximaal zes maanden voor nazorg of latere vragen te kunnen beantwoorden.
2.4. Cookies
Om een goed beeld te krijgen van de manier waarop bezoekers de website gebruiken, maken wij gebruik van verschillende data-analyseprogramma’s. Hiervoor worden cookies geplaatst. Om ervoor te zorgen dat wij jouw privacy optimaal kunnen waarborgen geven we jou de optie om zelf te bepalen welke cookies wij mogen opslaan. Je kunt hierbij kiezen uit de volgende opties:
Vereiste cookies
Deze cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren en worden automatisch ingeschakeld als u de site bezoekt. Wij hebben deze cookies geanonimiseerd zodat jou privacy gewaarborgd is.
Functionele cookies
Deze cookies maken aanvullende functies mogelijk, zoals het onthouden van voorkeuren, het toestaan van sociale interacties en het analyseren van het gebruik om de site te kunnen optimaliseren.
Advertentie cookies
Deze cookies worden door derde partijen gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten bij uw interesses. In de footer van de website vind je een link naar de pagina waar je deze instellingen kunt aanpassen. Standaard staat de vereiste- en de functionele cookies aan. Dit is een mooie middenweg tussen het waarborgen van jouw privacy en een optimale ervaring op onze website. Wij kunnen gebruik maken van de volgende externe partijen:
2.4.1. Google Analytics
Om ervoor te zorgen dat wij jouw privacy optimaal kunnen waarborgen, is een overeenkomst gesloten met Google (gevestigd in de Verenigde Staten). Afhankelijk van jouw cookie-instellingen delen wij wel of geen informatie met Google.
2.4.2. Social media
Verder kan het zijn dat wij gebruik maken van social media plugins en plugins om zaken met jou en met anderen te delen. Voorbeelden hiervan zijn Facebook, Twitter, Linkedin, YouTube en Addthis. Voor deze partijen moet je jouw privacy-instellingen direct op hun sites instellen: Facebook, Twitter, Addthis, Linkedin en Youtube. Bezoek voor meer informatie over jouw online privacy en advertenties: www.youronlinechoices.com.
3. Wat zijn jouw rechten?
3.1. Inzien, aanpassen, verwijderen of overdragen van uw gegevens
Te allen tijde heb je het recht om in te zien welke gegevens wij van je hebben. Zodra je aan ons kenbaar maakt dat je jouw gegevens wilt inzien, verstrekken wij deze binnen 30 dagen. Ook heb je het recht om jouw persoonsgegevens door Nezzo Print en Creatie te laten wijzigen of om ze helemaal te laten verwijderen. Voor het wijzigen of verwijderen van jouw gegevens geldt dezelfde termijn als voor het inzien van de gegevens, namelijk binnen 30 dagen. Ben een actieve cliënt van Nezzo Print en Creatie? In dat geval hebben wij jouw gegevens nodig voor het uitvoeren van onze overeenkomst en kunnen we deze (nog) niet verwijderen.
Je hebt het recht om jouw persoonsgegevens van ons te ontvangen, zodat je deze gemakkelijk kunt overdragen aan een andere organisatie. Ook kun je ons vragen de informatie rechtstreeks over te dragen aan een derde partij. Dit geldt alleen voor gegevens waarvoor je ons toestemming hebt gegeven om ze te verwerken en voor gegevens die nodig zijn om een overeenkomst uit te voeren.
3.2. Intrekken toestemming verwerking persoonsgegevens
Wanneer je contact opneemt met Nezzo Print en Creatie, zoals omschreven in artikel 2 van deze privacyverklaring, geef je toestemming om bepaalde acties uit te voeren en om (in sommige gevallen) persoonsgegevens op te slaan. Je kunt deze toestemming te allen tijde ook weer intrekken. Wanneer je jouw toestemming wilt intrekken, kun je dit telefonisch of schriftelijk aan ons laten weten. De contactgegevens vind je in paragraaf 1.2.
3.3. Een klacht indienen
Wanneer je het niet eens bent met de wijze waarop Nezzo Print en Creatie omgaat met de verwerking van jouw persoonsgegevens, kun je een klacht bij ons indienen. Wanneer wij er onderling niet uitkomen heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
4. Privacy bij sollicitatie
Wanneer je bij ons solliciteert, geef je ons toegang tot jouw persoonsgegevens. We vragen je bijvoorbeeld om jouw CV met daarin persoonsgegevens, werkervaring en vaardigheden en om een motivatiebrief waarin je iets meer over jezelf vertelt. We vragen deze gegevens van je om goed te kunnen beoordelen of je geschikt bent voor de functie. We vinden het belangrijk om zorgvuldig met deze documenten om te gaan en leggen je graag uit waarvoor we jouw gegevens gebruiken, wie jouw data te zien krijgen, waar we jouw documenten opslaan en hoe lang we jouw gegevens bewaren.
4.1. Procedure
Je verstuurt jouw sollicitatie naar het e-mailadres dat vermeld staat op onze website of je gebruikt het online sollicitatieformulier. Jouw gegevens komen dan terecht bij onze HRM-medewerker(s). Zij gaan ermee aan de slag en slaan de door jou toegestuurde documenten op op een netwerkschijf waartoe alleen de HRM-medewerkers toegang hebben. De HRM-medewerkers beoordelen in eerste instantie of jouw sollicitatie in aanmerking komt voor een verdere sollicitatieprocedure. Wanneer jij door de eerste selectie komt, worden jouw gegevens gedeeld met één of meerdere geselecteerde medewerkers van ons die beter kunnen beoordelen of jij inhoudelijk geschikt bent voor de functie. Een volgende stap is dat we je uitnodigen voor (kennismakings)gesprekken.
4.2. Bewaartermijn
Wanneer we je niet uitnodigen, sluit voor jou de sollicitatieprocedure. We verwijderen dan direct jouw documenten en gegevens. Wanneer in een vroeg stadium al blijkt dat jij niet geschikt bent voor de functie, verwijderen wij jouw gegevens al eerder. Soms willen we de data van een sollicitant graag langer bewaren. Bijvoorbeeld wanneer we niet direct een plek voor je hebben, maar in de (nabije) toekomst mogelijk wel. De maximale bewaartermijn bedraagt dan 6 maanden.
4.3. Voorwaarden
Wanneer je bij ons solliciteert, geef je toestemming om bovenstaande procedure te volgen. De gegevens die je ons toestuurt, gebruiken we voor niets anders dan voor een goed verloop van de sollicitatieprocedure en delen we niet met derden zonder hiervoor eerst jouw toestemming hier te vragen.